Klantenservice - vragen en antwoorden

Bezig met laden...
box

Bestellingen en leveringen

Je kunt altijd je pakket volgen door op de de link te klikken in de email die van ons hebt gekregen met leveringsinformatie. Wanneer je order aangekomen is bij je postpunt ontvang je een SMS van de transporteur.

Ja, je kunt alleen een bestelling plaatsen op onze Eddna.nl site met een Nederlands adres. Kies de juiste site bij het plaatsen van een bestelling. Woon je in een ander land kies dan de juiste site bovenaan de pagina. (bijvoorbeeld: eddna.be, eddna.se, eddna.no, eddna.de of eddna.at)

Wij vinden een snelle levering heel erg belangrijk. We willen dat je snel je bestelling krijgt. Daarom beginnen we meteen met het in orde maken hiervan zodra je de bestelling hebt afgemaakt en deze naar ons hebt verstuurd. Helaas kunnen we daarom niks meer daarna veranderen. Natuurlijk heb je altijd het recht om iets terug te sturen en te ruilen als het pakket bij je aangekomen is.

Zodra we je bestelling hebben ontvangen sturen wij je een bevestiging via e-mail en daarna krijg je ook via e-mail lopend informatie over de status van je bestelling.

Via onze betalingspartners kun je betalen via directe betaling- met je kaart en via je bankrekening. Je kunt ook een rekening van ons ontvangen en ook de betaling opdelen.

Op eddna.nl hebben we verschillende leverings mogelijkheden, aangepast aan je eigen voorkeuren.

Lees meer op onze Algemene voorwaarden.

Ja! Door lid te worden van de Eddna Club kun je kortingen krijgen en leuke persoonlijke aanbiedingen. Je verzamelt ook punten op elke aankoop die je doet en die kun je makkelijk kunt gebruiken in de kassa de bij je volgende aankoop.

We hebben ook altijd leuke activiteiten, patronen, hulp video's en andere leuke dingen op onze website.

Ook hebben we vaak verschillende kampanjes en altijd leuke prijzen.

Klik hier om lid te worden. Het lidmaatschap is helemaal gratis!

Al onze garens, breinaalden en toebehoren liggen in ons grote en moderne magazijn in Gävle, Zweden. Elke order wordt verzameld en verpakt door een van onze geweldige medewerkers daar.

Wij verzenden onze bestellingen via DPD/PostNord en DHL.

Als je niet thuis bent wordt de bestelling achtergehalen bij een afhaalpunt en ontvang je een email of SMS waar je de bestelling op kunt halen.

1. Plaats je product(en) in de winkelwagen
Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen. Leg het dan via de grote bestelknop in je digitale winkelwagen. Je kunt nu verder winkelen of doorgaan met afrekenen.

2. Inloggen
Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen veel sneller.

Nog geen account? Ook zonder account kun je bestellen, dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen.

3. Kies bezorgen
Kies hoe je jouw product wilt ontvangen.
Wij leveren onze pakjes via PostNord, DPD en DHL.

4. Betalen
Kies één van onze betaalwijzen.

Je kunt gebruik maken van de volgende betaalmogelijkheden: iDeal (gratis), PayPal (gratis), Creditcard (gratis) en Klarna achteraf betalen (gratis) tot max. €2000,-

Klik op volgende. Je krijgt nu een overzicht. Klopt alles wat er staat? Betalen.

5. Klaar!
Bedankt. Dat was het. Je bestelling is geplaatst, je hoeft alleen maar te wachten.

knitting_1

Onze garens

Al onze leveranciers moeten een certificaat kunnen laten zien dat de dieren geen leed hebben ondervonden, de werkomstandigheden voor de werknemers goed zijn, het milieu niet te veel beïnvloed wordt en dat er geen giftige of verboden stoffen in de productie gebruikt word.

We werken constant om onze milieu-impact te verminderen. We gebruiken bijvoorbeeld dozen meerdere keren en alleen milieuvriendelijk papier in ons drukwerk en versturen ons garen in papieren zakken i.p.v. plastic.

Onze leveranciers werken samen met spinnerijen over de hele wereld. Dat betekent dat de wol uit verschillende landen kan komen zoals IJsland, Peru, Bolivia en Australië. Op onze wikkels en op de productwebsite staat waar het garen is geproduceerd. Dat betekend dat het daar gesponnen is maar hoeft niet te betekenen dat de wol uit hetzelfde land komt. Als voorbeeld komt de wol Järbo 2-draads van Järbo uit Nieuw-Zeeland maar wordt gesponnen bij Klippen Yllefabrik in Letland.

Al onze merino wol is natuurlijk mulesvrij. Al onze leveranciers volgen de Animal Welfare Policy.

We hebben helaas niet de mogelijkheid om een specifiek kleurenbad op te zoeken. Wat je kunt doen is het kleurenbad die je graag zou willen, te noteren als je de bestelling plaatst in de order. Schrijf dan meteen daarna een email of bel naar de klantenservice. Dan kijken we met het pakken van de order of dit kleurenbad nog aanwezig is. We kunnen helaas niks garanderen omdat we alle orders zo snel behandelen, maar ons best gaan we absoluut doen!

We mengen nooit verschillende kleurenbaden in een order, maar kontrolleer je bestelling graag voordat je begint.

Mocht je verschillende bestellingen hebben geplaatst en hierdoor verschillende kleurenbaden hebben ontvangen, raden we je aan om in grote partijen van je werkstuk de bolletjes toer voor toer te wisselen. De techniek: helix-knitting is hier perfect voor.


Knoopjes in garen is helaas technisch gezien niet 100% te ontwijken.

Eindjes in breigaren worden met de hand aan elkaar geknoopt en daar zijn knoopjes niet te ontwijken. Er horen niet veel knoopjes voor te komen per 1kg garen wat gesponnen wordt. Als dit wel het geval is dan is er iets verkeerd gegaan in het proces en dit is natuurlijk spijtig.

Is dit het geval dan ruilen we natuurlijk je bolletje voor een nieuw bolletje! Als het gaat over geprinte wol met lange kleuren rapporten dan is het natuurlijk extra jammer met knoopjes, omdat je dan waarschijnlijk je patroon verliest.

We werken constant samen met onze leveranciers om dit te voorkomen, maar fouten kunnen voorkomen.

Vul ons retourformulier in en e-mail deze naar de klantenservice als je de bol wol wilt reclameren.

Een verschil in gewicht van een bolletjes kan voorkomen van 10-15%. Dit komt door de luchtvochtigheid. Hoe lager de luchtvochtigheid, hoe lager het gewicht. In de winter weegt garen vaak minder dan in de zomer omdat de lucht dan droger is.

Acrylgaren weegt bijna altijd hetzelfde het hele jaar, maar wol en wolmixen zijn gevoeliger. Dit is de reden dat de lengte van de wol belangrijk is en het gewicht altijd als "circa" wordt aangeven.

Er is een eis dat dat er altijd lengte en gewicht op de wikkel moet staan vandaar dat wij gekozen hebben om bij het gewicht " circa" te schrijven omdat dit kan variëren.

Op onze wikkels vind je informatie over de kleur/nuance van het garen en welk kleurenbad de bol toehoort. Kleuren kunnen verschillen tussen de verschillende kleurenbaden.

Er is ook informatie over welke breinaald/haaknaald dikte voor het garen wordt aanbevolen, maar natuurlijk is je eigen breistijl hiervan toepassing om de juiste stekenverhouding te krijgen. Elk patroon heeft een eigen stekenverhouding ongeacht wat er op de wikkel staat. 

Op de wikkel staat ook wat voor vezels gebruikt zijn of het superwash behandeld is en in welk land het garen geproduceerd is.

Er zijn ook was aanwijzingen en informatie over de eventuele certificaten die het garen heeft.

Namnl_st-2

Onze patronen

Al onze digitale patronen en onze geprinte versies van patronen worden constant ge-update. Heb je een patroon besteld een tijdje geleden en wil je weten of er in de tussentijd een wijziging is geweest kun je dit zien op de website onder correcties. Klik hier.

Denk je dat je een fout in ons patroon hebt gevonden? Meld dit dan in ons formulier voor aanmelding van fouten onderaan de pagina. Klik hier.

Ben je vast komen zitten met een patroon en kom je niet verder? Hieronder wat tips:

- Heb je het patroon goed doorgelezen?
- Heb je het aantal steken nog een keer geteld?
- Heb je de juiste stekenverhouding?
- Heb je geprobeerd om precies te doen zoals het staat geschreven? Soms is het moeilijk om iets te begrijpen als je het alleen leest. Test het eens en kijk of het werkt.
- Denk je dat het patroon misschien te moeilijk voor je kan zijn? Het hoort leuk te zijn om te breien/haken.
Volg onze tips hierboven en misschien is het een goed idee om het werkstuk even aan de kant te leggen.

Helaas hebben we geen mogelijkheid om online brei-en haaksupport te geven via email of telefon. We verwijzen je graag naar onze Tips & Advies afdeling op onze website waar je goede steun vind voor het leren van nieuwe technieken voor breien en haken.

Je kunt ook YouTube gebruiken om films te vinden die verschillende technieken te laten zien die wij niet in onze bilbioteek hebben. Je kunt ook altijd je wenden tot Facebook daar er vele groepen zijn met mensen die je kunnen helpen. Hier zijn honderden handwerkvrienden die je graag helpen en hierdoor krijg je snel antwoord op je vraag. Je kunt ons vinden op YouTube hier.

Denk je dat er iets mis is met het patroon zelf. Dan vragen we je of je ons formulier hiervoor wilt invullen. Dan zoeken we dit uit en komen er zo snel mogelijk op terug.

In onze patronen die gepubliceerd zijn na augustus 2020, zijn er moeilijkheids graden aangegeven van 1-3. Dit kan je helpen bij het uitzoeken van een patroon.

We willen je echt aanmoedigen om jezelf uit te dagen en de moed niet op tegeven - som kan het goed zijn om even een pauze te nemen, er een nachtje over te slapen of stel je vraag op Facebook of aan een vriend-(in)

Al onze kledingstukken gaan uit van onze maattabellen. Wil je het echt zeker weten meet dan de persoon die het kledingstuk aan gaat doen. Kijk in de tabel welke maat past bij de maten van het lichaam of per leeftijd.

Verschillende stukken hebben verschillende soorten bewegingsruimte. Een muts moet strak zitten om niet over de ogen te zakken en een oversized trui zit los en heeft dus meerdere centimeters meer ruimte dan de maten van het lichaam. Kijk dus altijd naar je eigen lichaamsmaten en de maten van het stuk om de juiste "look" te krijgen.

Om het kledingstuk te krijgen waarop je hoopt is de stekenverhouding heel belangrijk. Sla de stap van een proeflapje maken niet over. Was deze en droog deze en meet het lapje daarna. Een kleine afwijking kan een groot verschil maken. Hoe groter je project hoe groter het verschil uiteindelijk wordt.

Op Eddna vind je patronen in maten voor een baby tot 4XL.

 Als je op onze website een patroon hebt gevonden dan kun je daar ook een knop vinden met download erop. Als je op deze knop drukt laad je browser het patroon automatish neer. Je kunt dan kiezen waar het patroon opgeslagen moet worden.

Is het patroon opgeslagen zonder dat je hebt kunnen kiezen waar je het wilt bewaren ligt deze waarschijnlijk in de map: "downloads"

Was je de stukken op de juiste wijze, zo blijven deze heel lang mooi. Lees meer over hoe je dit op de juiste manier doet hier.

Volg altijd de juiste was instructies die je vind op de garenwikkel van het garen.

Ben je nog niet helemaal klaar en je garen is op maar je hebt volgens patroon genoeg gekocht? Dat kan door verschillende dingen komen:
- heb je de juiste stekenverhouding? Heb je minder steken per 10cm dan wat je dan het patroon dan heb je meer garen nodig.
- gebruik je een ander garen kan ook de hoeveelheid garen die nodig is verschillen.

Als je wilt melden dat het voor jou niet klopte kun je dit via dit formulier aanmelden.

samarbeten

Samenwerkingen

Als freelance designer kun je in aanmerking komen voor een sponsering of korting op onze garens.

We willen dan graag weten wie je bent op welke kanalen je actief bent, welk garen en hoeveelheid je nodigt hebt.

Neem contact met ons op via klantenservice@eddna.nl

Wil je graag voor ons patronen maken en onze merken? Stuur dan een persoonlijke brief CV/portfolio naar hetzelfde email adres.

We krijgen veel vragen voor het sponseren van veel verschillende evenementen en het is belangrijk voor ons dat dit klopt met onze doelen en merke. Stuur je aangvraag naar klantenservice@eddna.nl en leg je aanvraag uitvoerig uit.

Ja! Ben je geïntresseerd in het lenen van gebreide stukken, garen en toebehoren? We helpen je graag. Neem contact met ons op via klantenservice@eddna.nl

Tijdschriften en andere publicaties mogen zich graag aanmelden voor onze persberichten zodat je heel vroeg al ons nieuws krijgt.

Je krijgt ook toegang tot onze persruimte met een enorme fotobank en de mogelijkheid om onze patronen te publiceren. We kunnen ook bijdragen met prijzen, producten etc.

Neem contact op met Barbara.vanderkooij@eddna.nl

customer-service

Neem contact met ons op

Heb je vragen over je bestelling of onze producten? Je kunt ons bellen op tussen 9 en 12 uur op telefoon nummer 0800 0201150 of via email naar klantenservice@eddna.nl. Schrijf graag je ordernummer en je naam in de email dan kunnen we snel je order vinden in ons systeem en er meteen naar kijken.

We zijn actief op de volgende kanalen en je bent meer dan welkom om ons daar te volgen.

Eddna.nl op instagram Eddna
Eddna op YouTube
Eddna.nl op Facebook

Onze merken Järbo en Svarta Fåret zijn beide te vinden op Ravelry onder dezelfde namen.

question

Retourneren en reclameren

Retourneren is iets terugsturen naar ons omdat de producten niet zijn zoals je had gedacht of je van gedachte veranderd bent.

Reclameren is iets terug sturen omdat het product niet werkt, beschadigt is of na redelijk gebruik kapot gegaan is.

Bij een aankoop bij ons heb je als klant volgens de wet 14 dagen de tijd om je te bedenken en dit geldt vanaf de dag dat je de goederen in ontvangst hebt genomen. Dit is retourneren / herroepingsrecht.

Als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht:
Informeer ons dat je je bedacht hebt door een mail te sturen naar klantenservice@eddna.nl met een bijgevoegd ingevuld retourformulier. Je krijgt dan van ons een vrachtbrief die je zelf uitprint. Verpak de goederen goed, leg de bestellingsbevestiging die je bij je bestelling hebt gekregen bij de goederen of een kopie van het retourformulier en zet de vrachtbrief op de buitenkant van je pakket. Lever je pakket bij het juiste postpunt in.

Wanneer de goederen bij ons zijn aangekomen doen we een beoordeling om te zien dat alles er nog als nieuw uitziet en is alles in orde dan betalen we je terug voor de producten zoals in de consumentenwet staat aangegeven.

Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten voor het terugsturen en voor het verpakken van de producten zodat deze goed aankomen. De vrachtbrief die je van ons krijgt heeft een speciale prijs via onze vervoerder wat meetal veel goedkoper is dan de normale post. De vrachtkosten worden van het totaal bedrag  afgetrokken die je van ons terug krijgt.

Garens horen een correcte en onbeschadigde wikkel te hebben. Bij het terugbetalen van het bedrag houden wij het recht om een strafsom ten laste te leggen als het product in waarde gedaald is in vergelijking tot de oorsprongelijke waarde door een gebruikt of beschadigt product. Voor meer informatie over de wettelijke toepassingen, bekijk onze koopvoorwaarden.

Let op! Het is heel belangrijk om deze instructies goed te volgen. Wij kunnen anders niet garanderen dat wij de goederen op de juiste manier kunnen verwerken als er informatie mist of deze op andere manier aan ons verzonden is.

Wij bekijken altijd onze producten zorgvuldig voordat deze naar jou verstuurd worden. Mocht er toch nog iets met het product mis zijn: beschadigt, niet werkend of hebben we het verkeerde product gestuurd dan lossen dit zoals beschreven in de konsumentenwetten kosteloos voor je op.

Om een product te reclameren moet je het volgende doen:
Neem contact met ons op via klantenservice@eddna.nl en meld dat je iets will reclameren en voeg dit formulier bij: klik hier. Vul nauwkeurig je ordernummer, naam, adres, telefoonnummer met een beschrijving van het product en wat het probleem is en het aantal. Je krijgt dan een vrachtbrief van ons terug die je uitprint. Verpak de producten goed en leg het retourformulier in de verpakking. Bevestig de vrachtbrief op de buitenkant en breng het naar het juiste postpunt.

Wanneer een product bij ons is aangekomen gaan we er naar kijken. Kunnen we het probleem niet oplossen of een gelijk product leveren dan betalen we je terug voor het product volgens de consumentenwetten. Wij betalen de transportkosten bij een goedgekeurde reclameringen. Wij behouden ons het recht om een reclamatie te weigeren als er blijkt dat er niks fout is met product volgens de consumentenwetten.

Let op! Stuur niks zelf terug zonder deze stappen nauwkeurig te hebben doorlopen en contact met ons te hebben gehad. We kunnen dan niet garanderen dat we reclamatie op de juiste manier kunnen verwerken.

fraga

Overige vragen

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@eddna.nl. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Ja! Ben je geïntresseerd in het lenen van gebreide stukken, garen en toebehoren? We helpen je graag. Neem contact met ons op via klantenservice@eddna.nl

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Bel of e-mail ons

Heb je vragen over je bestelling of onze producten?
Je kunt ons bellen op  0800 0201150 tussen 9 en 12 op werkdagen
of via e-mail naar klantenservice@eddna.nl

Je kunt ook altijd zelf je order bekijken en volgen door in te loggen.
Heb je specifieke vragen over breien en haken raden we aan om onze video's te bekijken of wordt lid van een van onze Facebookgroepen.

We kunnen helaas geen telefonisch support aanbieden op specifieke brei- en haakvragen.
Heb je een vergissing in een patroon gevonden zijn we je dankbaar als je het daarvoor bedoelde formulier gebruikt. Klik hier

© 2023 Eddna